Terézvárosi Tudástér Alapítvány A Terézvárosi Tudástér Alapítvány adószáma:
18506264-1-42



 


Az iskola facebook oldala elérhető a képre kattintva

 


Akkreditált Kiváló Tehetségpont

 


Határtalanul! program

 


 


DSD vizsgaközpont

 



 



 



 




Világörökség




Világörökség – Eredményhirdetés

2025. április

A Világörökség projekt eredményhirdetésére az áprilisi iskolagyűlésen került sor.

Egyéni teljesítményük alapján a következő tanulók részesülnek jutalomban:

Csomor Kuba – 2.a
Forgách Jonatán – 2.a
Czetner Bertalan – 2.b
Papp Sarolta Zita – 2.b
Lajsoczky György – 4.a
Gyökhegyi Márk – 4.b
Spitz-Hada István – 4.b
Lajsoczky Nóra – 5.a
Delgado Gonzalez Christopher Eduardo – 7.a
Mohammed Gad – 7.a
Norman Kenzie – 7.a
Szmereka Erzsébet – 7.a
Teng Yuxuan – 7.a

Két osztály is jutalmat kap:

Az 5.a osztály tanulói plakátokat és videókat készítettek, amelyekről bemutatót is tartanak testvérosztályuknak, az 1.a-nak.

Az 5.b osztály plakátot készített, valamint sétát tettek az Andrássy úton, ahol a gyerekek egyes kiemelt helyeken előadást tartottak a többieknek.

A győztesek egy Hop on hop off városnéző programon vehetnek majd részt.




Világörökség-projekt: Az Andrássy út és a 2.a

2025. március 31.
  

Az osztályban egyénileg is többen csatlakoztak az idei iskolai projekthez, de közös élményként a 2. a-sok meghódították az Andrássy út egyes látványosságait is. Az út alatt futó földalatti segítségével elzötyögtek a Hősök terére, ahol a felszínre érve egyből visszatekintettek a fákkal övezett széles útra. A tér közepére a „fehér vonalon” közlekedve jutottak el, ahol megtekintették az emlékművet, sajnos egyelőre Gábriel arkangyal nélkül. A hét vezért ábrázoló szoborcsoporttal való ismerkedés után az uralkodók neveit hangosan olvasva ismerkedtek a gyerekek a magyar történelmi személyekkel. Több érdekes ismeretet felidézve csodálták a magasban álló szobrokat, köszöntötték Mátyás királyt és üdvözölték Kossuthot, utóbbinak még énekeltek is – előadták a „Kossuth Lajos táborában” című dalt. A térről egy másik világörökségi helyszínre utaztak, a 22-es házszámhoz. Az Operaház előtti macskaköveken sétálva sorolták, hogy mit tudnak az épületről, például azt, hogy Ybl Miklós tervezte, és hogy az előadásokra régen még lovak hajtotta hintókon érkeztek az operakedvelők. Közös kép készült Erkel Ferenccel, akit egy néma áriával is megörvendeztetett az apró kórus.




Projekt a 4.b osztályban

2025. február-március
        

A 4.b osztály diákjai a rajzóra keretében plakátokat készítettek a „Mi városunk" témához kapcsolódva. A projekt jól illeszkedik iskolánk világörökség témájú kezdeményezéséhez is. Minden plakát két tanuló közös munkája: együtt találták ki az ötletet, és közösen valósították meg. A gyerekek sokat kutattak a témában – régi budapesti plakátokat nézegettek az interneten, inspirálódtak különböző stílusokból és hangulatokból. A választott témákat részben saját budapesti élményeik, kötődéseik alapján alakították ki, így a munkák egyszerre tükrözik a főváros értékeit, valamint a gyerekek személyes látásmódját is. A kész művek nemcsak esztétikailag érdekesek, hanem személyes hangvételük miatt is különleges értékűek. A plakátokban visszaköszön a főváros szeretete, a gyerekek egyedi látásmódja és az a lelkesedés, amellyel a közös alkotás során egymást is inspirálták. Bízunk benne, hogy ezek a munkák másokat is arra ösztönöznek, hogy felfedezzék Budapest értékeit.




Projekt a 3.b osztályban

2025. február 28.
     
  

A 3.b osztály egyik angolos csoportja az első félévben az iskolai Világörökség programhoz kapcsolódó projektet valósított meg Budapest and I címen. A diákok plakátot készítettek, amelyen a saját Budapest-élményüket mutatták be képek és rajzok segítségével. A plakátokon megjelentek Budapest világörökségi helyszínei is. A projekt tavasszal egy vezetett sétával folytatódik.




Világörökség

2025. február

Világörökség projektünk mindhárom témájában készültek pályázatok a tanév első félévében.

1. Fotó készítése egy világörökségi helyszínen
Czetner Barnabás (4.b) és Czetner Bertalan (2.b) 4 helyszínen járt
Spitz-Hada István (4.b)

2. PPT vagy plakát készítése egy világörökségi helyszínről
Forgách Jonatán (2.a) - Belgiumról
Delgado Gonzalez Christopher Eduardo (7.a) - Venezueláról
Egorova Elizaveta (7.a) - Kirgizisztánról
Mohammed Gad (7.a) - Szíriáról
Norman Kenzie Mikhail (7.a) - Indonéziáról
Szmereka Erzsébet (7.a) - Fehéroroszországról
Teng Yuxuan (7.a) - Kínáról

3. Kisfilm készítése egy világörökségi helyszínről
Csomor Kuba (2.a) – Selmecbányáról

Várjuk a további pályaműveket. A legjobbak késíztői, ill. a legtöbb helyről képet küldők jutalomprogramon vesznek majd részt.




Ki mit tud? - gála

2024. november 22.


Az iskolai Ki mit tud? vetélkedő gálaműsorán az előadóművészet kategória legjobbjai léptek fel. Az egyéni produkciók között volt vers- és prózamondás, sokféle hangszeres bemutató, és egy bűvész is elvarázsolta a közönséget kártyatrükkjével. Több osztály tanulói közös táncot adtak elő. Mindannyiuk előadásán látszott a gondos előkészület, néhányan pedig egészen egyedülálló tehetségükkel tűntek ki. A képzőművészet kategória győzteseinek képeiből kiállítást tekinthettek meg a nézők, sőt, az elkészült képekből kisfilm is készült. A közönség soraiban helyet foglaló szülők nagy tapssal jutalmazták a fellépőket.

A vendégek támogatójegyek vásárlásával segíthették az iskola alapítványának működését. A jegyek vásárlásából és a közvetlenül az alapítvány bankszámlájára utalt adományokból 689.500 Ft bevétel keletkezett. Köszönjük a támogatást!