Terézvárosi Tudástér Alapítvány A Terézvárosi Tudástér Alapítvány adószáma:
18506264-1-42



 


Az iskola facebook oldala elérhető a képre kattintva

 


Akkreditált Kiváló Tehetségpont

 


Határtalanul! program

 


 


DSD vizsgaközpont

 



 



 



 





Jó gyakorlatok


Intézményi jó gyakorlatok - online alkalmazások tanórai használata


Alkalmazás Módszer leírása
Kahoot! A diákoknak a kivetített kérdésekre kell válaszolni a telefonjukon látható ikonok segítségével. Egyénileg, párosan és csoportban is dolgozhatnak. A játék a helyes válasz mellett a reakcióidőt is méri. Játékos versenyhelyzetben van lehetőség a diákok tudásának tesztelésére.
Quizziz A játék hasonlóan működik, mint a Kahoot, itt is kérdésekre kell válaszolni, itt viszont a kijelzőn látható a kérdés és a válasz is. A Kahoottal ellentétben itt nincs szükség kivetítőre, csak egy eszközre, ahol elindítjuk a játékot, mert a kérdések a diákok kijelzőjén (eltérő sorrendben) jelennek meg. Az oldal további előnye, hogy a pedagógusok a prezentációikat fel tudják tölteni, a program pedig ezekből tud feladatsorokat generálni, amiket el is lehet indítani játékként, vagy ki lehet azokat nyomtatni.
Learningapps Az oldalon több feladattípus is megtalálható, ill. készíthető (párokba, csoportba rendezés, térkép, keresztrejtvény stb.) mindenféle tantárgyhoz és témakörhöz.
Wordwall Működési elve ugyanaz, mint a learningapps-é, különböző feladattípusokat lehet elkészíteni (pl. akasztófa, kvíz, anagramma stb.)
Baamboozle A diákokat minimum kettő, maximum négy csoportba lehet osztani. Kivetítve láthatnak 16 kockát, mindegyik vagy valamilyen feladatot, vagy segítséget rejt. A játékban pontokat lehet gyűjteni a jó válaszok, illetve a "power-up-ok" segítségével, és ugyanígy lehet pontot szerezni a másik csapattól. Ezeket ki is lehet kapcsolni, így kevésbé izgalmas, de fair lesz a játék.
Webquest A feladat az internetes keresésen alapszik. A diákok kapnak egy előre meghatározott témát és ahhoz szempontokat (pl. tervezz meg egy nyaralást, látogass meg 3 nevezetességet, kóstolj meg két helyi különlegességet stb). A tanulók feladata, hogy ezeket az internet segítségével megoldják, majd lezárásképp prezentálják a csoportnak.
Classroom Screen Az oldal egy második táblaként funkcionál. Itt a tanár különböző dolgokat helyezhet el, pl. időzítőt, visszaszámlálót, órát hangszintmérőt, különböző utasításokat, képeket, stb. Ez nagyon jól működhet egyrészt figyelemfelkeltés céljából, másrészt az óravezetést és tartást is megkönnyíti, mivel a diákok egy helyen láthatnak mindent.
Quiz42 A Quiz42 egy online, valós idejű angol nyelvi kvíz, amely lehetőséget nyújt a felhasználóknak, hogy teszteljék angol nyelvtudásukat és gyorsaságukat más tanulók és beszélők ellen szerte a világon. Négy különböző szint, több száz kategória és több mint 13 000 kérdés áll rendelkezésre. A tanárok létrehozhatnak csoportos játékot, beállíthatják a szintet és a témát. Ezután párokba rendezzük a felhasználókat, akik szórakoztató és kihívást jelentő kvízformátumban játszanak egymás ellen. A használathoz regisztráció szükséges, de ingyenes.
Scottie Go! Az algoritmikus és logikus gondolkodásra ösztönző fejlesztő játék.
Pinterest Rengeteg ötletet lehet meríteni a felkínált alkotások között. Gyakran rövid videók mutatják be az elkészítés menetét. Tanórai motiváláshoz és a munkafolyamat, munkafázisok közös elemzéséhez is kiválóan alkalmazható. Regisztráció után (ingyenes) saját felhasználói fiókba lehet gyűjteni a kiválasztott tartalmakat.
Classdojo Minden tanulónak van kis figurája (karaktere), ahol pontokat gyűjthet. Be tudjuk állítani, miért kapjon a tanuló pontot (pl. órai aktivitás, szorgalmi feladat, magatartás, jó ötlet, nehéz feladat megoldása stb.) A tanulókkal akár közösen is be lehet állítani azt, hogy mire válthatják be a pontjaikat. Motiváló, színes, akár a szülőket is lehet regisztrálni, hogy lássák a gyermekük előrehaladását. Természetesen azt is be lehet állítani, hogy miért lehet pontlevonást kapni, és az milyen súlyozású legyen. Pl. óra zavarása -2 pont.