Jó gyakorlatok
Intézményi jó gyakorlatok - online alkalmazások tanórai használata
| Alkalmazás | Módszer leírása |
|---|---|
| Kahoot! | A diákoknak a kivetített kérdésekre kell válaszolni a telefonjukon látható ikonok segítségével. Egyénileg, párosan és csoportban is dolgozhatnak. A játék a helyes válasz mellett a reakcióidőt is méri. Játékos versenyhelyzetben van lehetőség a diákok tudásának tesztelésére. |
| Quizziz | A játék hasonlóan működik, mint a Kahoot, itt is kérdésekre kell válaszolni, itt viszont a kijelzőn látható a kérdés és a válasz is. A Kahoottal ellentétben itt nincs szükség kivetítőre, csak egy eszközre, ahol elindítjuk a játékot, mert a kérdések a diákok kijelzőjén (eltérő sorrendben) jelennek meg. Az oldal további előnye, hogy a pedagógusok a prezentációikat fel tudják tölteni, a program pedig ezekből tud feladatsorokat generálni, amiket el is lehet indítani játékként, vagy ki lehet azokat nyomtatni. |
| Learningapps | Az oldalon több feladattípus is megtalálható, ill. készíthető (párokba, csoportba rendezés, térkép, keresztrejtvény stb.) mindenféle tantárgyhoz és témakörhöz. |
| Wordwall | Működési elve ugyanaz, mint a learningapps-é, különböző feladattípusokat lehet elkészíteni (pl. akasztófa, kvíz, anagramma stb.) |
| Baamboozle | A diákokat minimum kettő, maximum négy csoportba lehet osztani. Kivetítve láthatnak 16 kockát, mindegyik vagy valamilyen feladatot, vagy segítséget rejt. A játékban pontokat lehet gyűjteni a jó válaszok, illetve a "power-up-ok" segítségével, és ugyanígy lehet pontot szerezni a másik csapattól. Ezeket ki is lehet kapcsolni, így kevésbé izgalmas, de fair lesz a játék. |
| Webquest | A feladat az internetes keresésen alapszik. A diákok kapnak egy előre meghatározott témát és ahhoz szempontokat (pl. tervezz meg egy nyaralást, látogass meg 3 nevezetességet, kóstolj meg két helyi különlegességet stb). A tanulók feladata, hogy ezeket az internet segítségével megoldják, majd lezárásképp prezentálják a csoportnak. |
| Classroom Screen | Az oldal egy második táblaként funkcionál. Itt a tanár különböző dolgokat helyezhet el, pl. időzítőt, visszaszámlálót, órát hangszintmérőt, különböző utasításokat, képeket, stb. Ez nagyon jól működhet egyrészt figyelemfelkeltés céljából, másrészt az óravezetést és tartást is megkönnyíti, mivel a diákok egy helyen láthatnak mindent. |
| Quiz42 | A Quiz42 egy online, valós idejű angol nyelvi kvíz, amely lehetőséget nyújt a felhasználóknak, hogy teszteljék angol nyelvtudásukat és gyorsaságukat más tanulók és beszélők ellen szerte a világon. Négy különböző szint, több száz kategória és több mint 13 000 kérdés áll rendelkezésre. A tanárok létrehozhatnak csoportos játékot, beállíthatják a szintet és a témát. Ezután párokba rendezzük a felhasználókat, akik szórakoztató és kihívást jelentő kvízformátumban játszanak egymás ellen. A használathoz regisztráció szükséges, de ingyenes. |
| Scottie Go! | Az algoritmikus és logikus gondolkodásra ösztönző fejlesztő játék. |
| Rengeteg ötletet lehet meríteni a felkínált alkotások között. Gyakran rövid videók mutatják be az elkészítés menetét. Tanórai motiváláshoz és a munkafolyamat, munkafázisok közös elemzéséhez is kiválóan alkalmazható. Regisztráció után (ingyenes) saját felhasználói fiókba lehet gyűjteni a kiválasztott tartalmakat. | |
| Classdojo | Minden tanulónak van kis figurája (karaktere), ahol pontokat gyűjthet. Be tudjuk állítani, miért kapjon a tanuló pontot (pl. órai aktivitás, szorgalmi feladat, magatartás, jó ötlet, nehéz feladat megoldása stb.) A tanulókkal akár közösen is be lehet állítani azt, hogy mire válthatják be a pontjaikat. Motiváló, színes, akár a szülőket is lehet regisztrálni, hogy lássák a gyermekük előrehaladását. Természetesen azt is be lehet állítani, hogy miért lehet pontlevonást kapni, és az milyen súlyozású legyen. Pl. óra zavarása -2 pont. |










