Terézvárosi Tudástér Alapítvány A Terézvárosi Tudástér Alapítvány adószáma:
18506264-1-42



 


Az iskola facebook oldala elérhető a képre kattintva

 


Akkreditált Kiváló Tehetségpont

 


Határtalanul! program

 


 


DSD vizsgaközpont

 



 



 



 




Zadar-Dunabogdány testvérvárosi projekt

HORVÁT-MAGYAR CHAT TÁBOR ZADARBAN

2025. szeptember 13-19.
           

Ebben az évben iskolánk 7.b és 8.a-b osztályos diákjai vettek részt a hagyományosnak tekinthető angol nyelvi táborban. Idén ez volt a 9. alkalom, hogy a projekt megrendezésre került. A 22 terézvárosi és 22 zadari diákot összesen 3 magyar és 3 horvát tanár kísérte.

A tábor célja többrétű: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása az ottani gyerekekkel, az angol mint közvetítő nyelv használata az egymás közötti kommunikáció során, ezzel is segítve tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését. Ez az alkalom kitűnő lehetőséget szolgáltatott a pedagógusok számára is, mivel a belső tudásmegosztás során módszertani repertoárjuk bővült.

Sok diák számára ez volt az első alkalom, hogy az iskolában megszerzett tudásukat a való életben kamatoztassák.

1. nap: utazás Budapestről Zadarba
Kora reggel indultunk az iskola elől. Az utazás tíz órát vett igénybe. A szálláson a horvát gyerekek és tanáraik szeretettel fogadtak minket, majd a szobák elfoglalása után közös vacsorán vettünk részt. Az esti órákban kialakítottuk a horvát-magyar közös csapatokat, melyek a hét folyamán végig együtt dolgoztak. Ezután a csoportok forgószínpadszerűen társasjátékokat játszottak.

2. nap: tengerpart és városnézés
A délelőttöt a tengerparton töltöttük fürdéssel és játékkal. Ebéd után megtekintettük Zadar óvárosát. A zadari tanárok egyike rövid ismertetőt tartott Magyarország és Horvátország közös történelméről és a város nevezetességeiről. A délután folyamán látogatást tettünk a Régészeti Múzeumban, majd a gyerekek a látottakhoz kapcsolódó feladatsort oldottak meg csoportokban. Ezt követően a tanulók egy kincsvadászaton vettek részt az óvárosban. Visszaérve a szállásra, vacsora után a gyerekek megbeszélték élményeiket, sportoltak, naplót írtak, ahogy minden este a CHAT program során.

3. nap: utazás Paklenicába
A mai napon elutaztunk a Paklenica Nemzeti Parkba, ami a világ egyik legnépszerűbb sziklamászó helye, és 2017 óta az UNESCO világörökség részét képezi. A beszámolókból megtudtuk, hogy a nemzeti parkban több, mint 1000 növényfaj, több, mint 60 különböző emlős, 260 madárfaj, 25 hüllőfajta és 85 különböző pillangófajta található. A túrán a zadari iskola földrajz, történelem és biológia szakos tanárai is részt vettek, így a gyerekek egy igazán átfogó képet kaptak a park történelméről és élővilágáról. Az útvonal 15 km hosszú volt, ami alatt többször is pihenőt tartottunk, és megcsodáltuk a lenyűgöző természetet. A tanulóknak a túrához kapcsolódó feladatlapokat kellett megoldaniuk. A hegy tetején egy kis szabadidő eltöltése után újabb feladat következett. A diákoknak felolvastak részleteket egy horvát regényből, amit illusztrálniuk kellett. Mindenkinek szabadon szárnyalhatott a fantáziája. A nap végén mindenki fáradtan, de új élményekkel gazdagodva tért vissza a szállásra.

4. nap: városnézés Ninben és workshop
Délelőtt elutaztunk Nin városába. Besétáltunk az óvárosba, amely a világörökség részét képezi. Megtekintettük a nevezetességeket. A világ legkisebb templomában a horvát gyerekek egy kis koncerttel készültek, majd előadták a nemzeti himnuszukat, a terézvárosi diákok pedig elénekelték az iskoladalt. Ezután a délelőtt hátralévő részét a tengerparton töltöttük, ahol a gyerekek fürödtek, játszottak a tengerben. Zárásként megtekintettük a St. Nicholas kápolnát, ami a horvát nemzeti örökség része.
Ebédre visszatértünk a szállásra, majd rövid pihenő után két interaktív foglalkozáson vettek részt a diákok. Először egy Black out poetry nevű technikát próbáltak ki, melynek során egy előre megadott szövegből kellett satírozással verset készíteniük. Az elkészült alkotásokból kiállítást rendeztünk az ebédlőben. A második workshop a horvát és a magyar nyelv közötti hasonlóságokra mutatott rá. Vacsora után, lefekvésig a gyerekek szabadon játszhattak, sportoltak.

5. nap: kirándulás a Vrana-tavi Nemzeti Parkba és Biograd városába
Reggeli után busszal elutaztunk a Vrana-tavi Nemzeti Park területére, ahol az idegenvezetők angol nyelven kalauzoltak minket végig a vízi tanösvényen. A madarak viselkedését a gyerekek távcsövön keresztül is tanulmányozhatták.
Újra buszra szálltunk, és a Kamenjak kilátóhoz utaztunk, ahol lélegzetelállító panoráma tárult elénk. Itt a gyerekek szintén egy foglalkozáson vettek részt, amelynek keretében a csapatoknak közösen verset kellett írni a projektről és az itt szerzett élményeikről.
A délután további részében Biograd városát látogattuk meg, ami egy új helyszín volt a projektben. Az ebédünket egy különleges étteremben fogyasztottuk el. Ezt követően fürödtünk a tengerben.
Az este hátralévő részében az önkormányzati fogadásra készültünk. Megbeszéltük a diákokkal, hogy kinek mi tetszett a legjobban az eddigi programból, és segítettünk a beszédeik összeállításában.

6. nap: önkormányzati fogadás, iskolalátogatás, a hét lezárása
Idén, ahogy a korábbi években is, a Városházán került sor az önkormányzati fogadásra. Az oktatási osztály vezetője, titkárai, illetve a nemzetközi kapcsolatokért felelős tisztségviselő, valamint testvériskolánk igazgatónője fogadták a CHAT projekt összes diákját és tanáraikat. Először a nemzetközi kapcsolatokért felelős tisztségviselő köszöntötte a résztvevőket, majd beszédek hangzottak el a tanárok és az önként jelentkező diákok részéről. Az önkormányzat képviselői megajándékozták a pedagógusokat és a terézvárosi diákokat. Mi is átadtuk a Terézvárosi Önkormányzat által küldött ajándékokat.
Délután meglátogattuk a zadari diákok iskoláját, ahol egy ízletes, finom ebéddel vártak minket. Ezután az intézmény pedagógusai kreatív foglalkozást tartottak a gyerekeknek, minket pedig az iskola igazgatónője fogadott, és átadtuk iskolánk ajándékát.
Este a diákok egy workshopon vettek részt, ahol a csoportok plakátokat készítettek, amiből kiderült, hogy a hét során mennyire ismerték meg egymást, majd erről a tagok be is számoltak. Az este egy búcsúbulival zárult, ahol a diákok átadták egymásnak ajándékaikat, és a zadari tanárok értékelték az egész hetes munkát, amit oklevéllel jutalmaztak.

7. nap: hazautazás
Miután megreggelizett a csoport, a zadari tanárok megérkeztek a szállásunkra, hogy elköszönjenek tőlünk. Ismeretségek, barátságok születtek ezalatt az egy hét alatt. Abban a tudatban búcsúztunk el egymástól, hogy jövő tavasszal újra találkozunk Dunabogdányban.

A program Terézváros önkormányzata támogatásával valósult meg. Köszönjük!


CHAT projekt

2025. április 5-11.

2024. szeptemberi látogatásunkat viszonozva idén áprilisban mi láttuk vendégül a zadari diákokat. A gyerekek a tanév során tartották egymással a kapcsolatot, és alig várták, hogy viszontlássák horvát barátaikat. Ezúttal is 22 terézvárosi és 22 zadari diák vett részt a projektben 6 tanár kíséretében.

A tábor célja többrétű: egymás kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása a gyerekek között, az angol mint közvetítő nyelv használata az egymás közötti kommunikáció során, ezzel is segítve tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését. A horvát diákok számára ez volt az első alkalom, hogy ellátogattak Magyarországra.

1. nap: utazás Dunabogdányba

Szombaton 10 órakor az iskola elől busszal indultunk Dunabogdányba. Elkészítettük a szobabeosztást, és magyar-horvát zászlókkal díszítettük a közös helyiségeket. Ebéd után a gyerekek sportoltak, játszottak az udvaron, majd délután két nyolcadikos lány megtanított a magyar diákoknak egy délszláv táncot. A gyerekek izgatottan várták a zadari vendégeket, akik 11 órás utazás után este hatkor érkeztek meg. Ezután elfoglalták a magyarokkal közös szobáikat. Mivel ez alkalommal hosszabb ideig tartott az utazás, a Duna-parti sétára már nem jutott idő.

2. nap: Mondrian póló készítése

Reggeli után a diákok megtervezték, majd textilfilccel elkészítették a személyiségüket tükröző pólóikat. Korai ebéd után busszal utaztunk Visegrádra, a bobpályára. A hideg és szeles idő ellenére a gyerekek kifejezetten élvezték a programot. Délután a magyar diákok meglepetésként előadták az előző napon megtanult táncot, majd a horvát gyerekek is bekapcsolódtak. Este a diákok online kvízjátékban különböző feladattípusokban mérhették össze tudásukat. Több kategóriában is a magyar diákok szerezték meg a legjobb eredményeket.

3. nap: Illúziók Múzeuma, látogatás az iskolában, Parlament

Dunabogdányból a Budapest felé vezető úton a gyerekek már megkezdték az angol nyelvű idegenvezetést. Bemutatták Magyarországot, megismertették a zadari diákokat Budapest történelmével, a város világörökségi helyszíneinek egy részével, pl. az Operaházzal és a Kisföldalattival.
A délelőtt folyamán meglátogattuk a horvát nagykövetséget, ahol néhány zadari diák tanáraikkal részt vett egy fogadáson. Mindeközben a csoport nagy része az Illúziók Múzeumának különleges kiállítását tekintette meg. Ebédünket a Liszt Ferenc téren a Café Vianban fogyasztottuk el. Ebéd után átsétáltunk az iskolánkba, ahol Janicsek Lajos Tamás igazgatóhelyettes angol nyelven köszöntötte a vendégeket. Ezt követte az iskola kórusának és a 6.b osztálynak az előadása. A műsort közös néptánc zárta. Ezt követően a diákok egy kincsvadászat során fedezték fel iskolánkat. Délután a Parlamentben hivatásos idegenvezető angol nyelven vezette körbe csoportunkat. Vacsora után a tanulók bemutatták az előző napon elkészített pólóikat. Sok érdekes dolgot tudhattak meg egymásról.

4. nap: Gödöllő, Vácrátóti arborétum

Délelőtt elutaztunk Gödöllőre. A Grassalkovich kastély megtekintése csoportbontásban, angol nyelvű idegenvezetők segítségével történt, akik sok hasznos és érdekes információval bővítették a gyerekek történelmi tudását. Ezt követően a Solier Étteremben ebédeltünk. Napunkat a Vácrátóti Botanikus Kertben folytattuk, ahol szintén angol nyelvű idegenvezetés mellett fedezhettük fel a kert csodálatos növényvilágát.
Sok új információval gazdagodtunk. Az esti workshop témája „My ideal world” volt, ahol a gyerekek vezérfonalnak megadott kérdések alapján csoportmunkában megalkották saját tökéletes világukat.

5. nap: Hősök tere, Vajdahunyad vára, Fővárosi Állat- és Növénykert, önkormányzati fogadás

A mai városnézésünk során a magyar diákok idegenvezetésével megtekintettük Budapest további világörökségi helyszíneit, pl. az Andrássy utat, a Hősök terét és a Vajdahunyad várát. Az Állatkertben a gyerekek egy kincsvadászaton vettek részt, a feladatlapon érdekes kérdésekre keresték a válaszokat. Minden csoport kiválóan teljesítette a kihívást. Az Állatkert Barlang éttermében ebédeltünk. Kora délután az Eötvös10 Művelődési Ház dísztermében a Terézvárosi Önkormányzat részéről Temesvári Szilvia, a humán ügyekért felelős alpolgármester és Fitterer Szilvia, gyermek és ifjúsági referens fogadott bennünket. Beszédet mondott Kovács Réka, angoltanár, Zorka Bebić Tokić horvát tanár és két diák, Norman Kenzie Mikhail és Ivan Mrčela.
Az alpolgármester átadta az önkormányzat ajándékait a vendégeknek. A fogadást követően kedves vendéglátásban volt részünk. A délután további részét egy másik világörökségi helyszínen, a Budai Várban töltöttük, ahol szintén magyar diákok tartottak idegenvezetést. Este a gyerekek befejezték az előző napi foglalkozás projektmunkáit, majd a csoportok rövid prezentációt tartottak saját tökéletes, csodálatos kis világukról.

6. nap: Visegrád, Szentendre

Reggel a csoport elindult Visegrádra, ahol megtekintettük a Királyi Palotát, és az idegenvezetőktől sok érdekességet tudtunk meg annak történetéről. Ebédre visszatértünk a táborba. A délutánt Szentendrén töltöttük, ahol a gyerekek csoportokban kincsvadászaton vettek részt. Vacsora után mindenki nagy izgalommal készülődött a búcsúestre. Az esti workshop során a Twinkle twinkle c. ismert angol dalt adták elő különböző zenei stílusban. Értékeltük a csoportok egész heti munkáját, átadtuk az okleveleket és az egymásnak szánt ajándékokat. Az estét zenés-táncos mulatság követte.

7. nap: a zadari diákok búcsúztatása

Reggeli után a horvát diákok elbúcsúztak, majd elindultak Zadarba. Mi is buszra szálltunk, és hazautaztunk. Egy nagyon tartalmas hetet töltöttünk együtt. Köszönjük, hogy az önkormányzat lehetővé tette számunkra ezt a nagyon hasznos és élménydús cserediákprogramot.


HORVÁT-MAGYAR CHAT TÁBOR

ZADAR 2024. szeptember 21-27.


Ebben az évben iskolánk 7.a, 7.b és 8.b osztályos diákjai, illetve 3 pedagógus (Samuelsné Balla Leila, Szalai-Galambos Ágnes, Kovács Réka) vett részt a hagyományosnak tekinthető angol nyelvi táborban. Idén ez volt a 9. alkalom, hogy a projekt megrendezésre került. A 22 terézvárosi és 22 zadari diákot összesen 3 magyar és 3 horvát tanár kísérte.

A tábor célja többrétű: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása az ottani gyerekekkel, az angol mint közvetítő nyelv használata az egymás közötti kommunikáció során, ezzel is segítve tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését. Ez az alkalom kitűnő lehetőséget szolgáltatott a pedagógusok számára is, mivel a belső tudásmegosztás során módszertani repertoárjuk bővült. Idén nagyobb hangsúlyt fektettünk az iskola által kitűzött világörökségi helyszínek megismerésére.

Sok diák számára ez volt az első alkalom, hogy az iskolában megszerzett tudásukat a való életben kamatoztassák.

1. nap: utazás Budapestről Zadarba

Kora reggel indultunk az iskola elől. Az utazás nyolc órát vett igénybe. A szálláson a horvát gyerekek és tanáraik szeretettel fogadtak minket, majd a szobák elfoglalása után közös vacsorán vettünk részt. Az esti órákban kialakítottuk a horvát-magyar közös csapatokat, melyek a hét folyamán végig együtt dolgoztak. Az estét tengerparti sétával zártuk, ahol megcsodáltuk a naplementét.

2. nap: Tengerpart és workshop

A délelőttöt a tengerparton töltöttük fürdéssel és játékkal. Délután a zadari tanárok vezetésével workshopokon vettünk részt.
Először anagrammát készítettek a gyerekek neveik betűivel, amiben saját magukat kellett jellemezni (first name acronym), így fejlesztve önismeretüket.
Ezután egy rejtvény segítségével a horvát és magyar nyelv közös szavait hasonlították össze a diákok.
Lezárásképp egy társasjátékot játszottak a csapatok, saját maguk által meghatározott témák alapján beszéltek egy-egy percig magukról. Ez nagyon jó lehetőség volt, hogy megismerjék egymást.
Az estét egy szülinapi bulival zártuk, ahol két diákunkat ünnepeltük. A szervezésben és díszítésben mindkét ország diákjai aktívan részt vettek.

3. nap: Kirándulás Nin városába

Délelőtt elutaztunk Nin városába. A Sómúzeumban a tengervíz lepárlásának fázisait ismerhettük meg. Ezután besétáltunk az óvárosba, amely a Világörökség részét képezi. Megtekintettük a nevezetességeket. A világ legkisebb templomában a terézvárosi diákok elénekelték iskolánk indulóját. A zadari gyerekek egy mini koncertet is adtak a helyszínen. Ezután meghallgattunk egy szép horvát dalt. Zárásként megtekintettük a St. Nicholas kápolnát, ami a horvát nemzeti örökség része.
Ebédre visszatértünk a szállásra, majd rövid pihenő után egy interaktív foglalkozáson (Black out poetry) vettek részt a diákok, melyet a zadari tanárok tartottak. Az elkészült alkotásokból rögtönzött kiállítás készült az ebédlőben. Vacsora után, lefekvésig a gyerekek szabadon játszhattak, sportoltak.

4. nap: Iskolalátogatás és városnézés

Reggeli után angol nyelvű vezetés mellett megtekintettük a Régészeti Múzeumot, majd a gyerekek a látottakhoz kapcsolódó feladatsort oldottak meg csoportokban. Ezután Marina, a zadari tanárok egyike angol nyelvű idegenvezetést tartott a város nevezetességeiről, különös tekintettel a világörökségi helyszínekre. Ezt követően a tanulók egy kincsvadászaton vettek részt az óvárosban.
A délután folyamán ellátogattunk a horvát gyerekek iskolájába, amely kellemes környezetben, a tengerparton helyezkedik el. A zadariak büszkén vezették körbe diákjainkat az iskolájukban, amíg a pedagógusokat az igazgatónő fogadta az irodájában.
Délután a csoportok kézműves és természettudományos foglalkozásokon vettek részt. Amíg a gyerekek fele hűtőmágnest készített, addig a többiek a tengerparton vízvizsgálati módszerekkel ismerkedtek, majd a csoportok cseréltek.
Visszaérve a szállásra, vacsora után a gyerekek megbeszélték élményeiket, sportoltak, naplót írtak, ahogy minden este a CHAT program során.

5. nap: Kirándulás a Vrana-tavi Nemzeti Parkba

Reggeli után busszal elutaztunk a nemzeti park területére, ahol az idegenvezetők angol nyelven kalauzoltak minket végig a vízi tanösvényen. A madarak viselkedését a gyerekek távcsövön keresztül is tanulmányozhatták.
Újra buszra szálltunk, és a Kamenjak kilátóhoz utaztunk, ahol lélegzetelállító panoráma tárult elénk.
A Maškovića Han törökkori múzeum megtekintése után az étteremben finom ebéd várt bennünket.
Vacsora előtt lementünk a tengerpartra, fürödtünk, és megvártuk a naplementét. A gyerekeknek ez egy különleges élmény volt, hiszen többen most jártak először tengerparton.

6. nap: A hét lezárása

Reggeli után Zadar óvárosában megtekintettük az Üvegmúzeumot, ahol megismertük az üvegkészítés folyamatát és a kétezer évvel ezelőtt készült üvegtárgyakat.
10 órakor a Városházán az oktatási osztály vezetője, titkárai, illetve a nemzetközi kapcsolatokért felelős tisztségviselő, testvériskolánk igazgatónője fogadták a CHAT projekt összes diákját és tanáraikat. Először a nemzetközi kapcsolatokért felelős tisztségviselő köszöntötte a résztvevőket, majd beszédek hangzottak el a tanárok és az önként jelentkező diákok részéről. Az önkormányzat képviselői megajándékozák a pedagógusokat és a terézvárosi diákokat. Mi is átadtuk a Terézvárosi Önkormányzat által küldött ajándékokat.
Utána a diákok egy kincsvadászaton vettek részt, ahol megismerkedtek Zadar óvárosával.
Ezután egy finom ebédet fogyasztottunk el az iskolában az önkormányzat képviselőinek társaságában.
A délután hátralevő részében egy nagyon izgalmas workshopon vettek részt a diákok, ahol minden csoport elkészítette a saját plakátját. Az elmúlt egy hét eseményeit jelenítették meg különböző formákban, pl. versben és rajzban.
Az est egy búcsúbulival zárult, ahol a diákok átadták egymásnak ajándékaikat.

7. nap: Hazautazás

Miután megreggelizett a csoport, a zadari tanárok megérkeztek a szállásunkra, hogy elköszönjenek tőlünk. Ismeretségek, barátságok születtek ezalatt az egy hét alatt. Abban a tudatban búcsúztunk el egymástól, hogy jövő áprilisban újra találkozunk Dunabogdányban.

Köszönjük Terézváros önkormányzata támogatását.


Dunabogdány: horvát-magyar cserediák program (CHAT-projekt)

2024. május 25-31.

2023. szeptemberi horvátországi látogatásunkat viszonozva idén májusban mi láttuk vendégül a zadari diákokat. A gyerekek a tanév során tartották egymással a kapcsolatot, és alig várták, hogy viszontlássák horvát barátaikat. Ezúttal is 22 terézvárosi és 22 zadari diák vett részt a projektben 6 tanár kíséretében.

A tábor célja többrétű: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása az itteni gyerekekkel, az angol mint közvetítő nyelv használata az egymás közötti kommunikáció során, ezzel is segítve tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését. A horvát diákok számára ez volt az első alkalom, hogy ellátogattak Magyarországra.

1. nap: utazás Dunabogdányba

Szombaton 10 órakor az iskola elől busszal indultunk Dunabogdányba. Elkészítettük a szobabeosztást, és magyar-horvát zászlókkal díszítettük a közös helyiségeket. Ebéd után a gyerekek sportoltak, játszottak az udvaron, és izgatottan várták a zadari diákokat. Kora délután érkeztek meg, elfoglalták a magyarokkal közös szobáikat. Vacsora után elsétáltunk a Duna-partra, ahol a gyerekek fagyizhattak.

2. nap: Mondrian póló készítése, Visegrád

Reggeli után a diákok megtervezték, majd textilfilccel elkészítették a személyiségüket tükröző pólójukat. Korai ebéd után busszal utaztunk Visegrádra, a hajóállomásra. Csodálatos napsütésben élvezhettük a Dunakanyar szépségeit. Este a diákok online kvízjátékban különböző feladattípusokban mérhették össze tudásukat. Több kategóriában is a magyar diákok szerezték meg a legjobb eredményeket. Osokin Platon 7.b osztályos háromszor is első helyezést ért el.

3. nap: Budai vár, látogatás az iskolában, Parlament

Dunabogdányból a Budapest felé vezető úton a gyerekek már megkezdték az angol nyelvű idegenvezetést. Bemutatták Aquincumot, a Margitszigetet, a Gellért-hegyet és a Citadellát. A délelőtt folyamán két magyar diák idegenvezetése mellett megtekintettük a Budai vár nevezetességeit. Ebédünket a Liszt Ferenc téren a Café Vianban fogyasztottuk el. Ebéd után átsétáltunk az iskolánkba, ahol Martikán Beatrix igazgató asszony angol nyelven köszöntötte a vendégeket. Ezután felelevenítettük az őszi zadari látogatás emlékeit az ott készült fényképekből összeállított videó formájában. Délután a Parlamentben hivatásos idegenvezető angol nyelven vezette körbe csoportunkat.

4. nap: Gödöllő, Lázár Lovaspark

Délelőtt elutaztunk Gödöllőre, útközben egy diákunk Sissy életéről tartott kiselőadást. A Grassalkovich-kastély megtekintése angol nyelvű idegenvezetővel történt, aki sok hasznos és érdekes információval bővítette a gyerekek történelmi tudását. Ezt követően a Napsugár étteremben ebédeltünk. Utunkat Domony-völgy felé folytattuk, ahol lovasbemutatón vettünk részt. A program része volt a négyesfogathajtás, nomád lovasíjász harci bemutató dárdavetéssel, csikósok bravúrja lófektetéssel. Filmvetítés keretében megismerhettük a világbajnok Lázár fivérek sikertörténetét. Abban a szerencsés helyzetben volt részünk, hogy személyesen is találkoztunk Lázár Zoltánnal, akivel közösen egy csoportképet is készítettünk. Befejezésképpen körbekocsikáztuk a hatalmas birtokot.
Este a táborban a gyerekek az előzőleg elkészített Mondrian pólójuk alapján beszéltek magukról.

5. nap: Hősök tere, Vajdahunyad vára, Fővárosi Állat- és Növénykert

A városnézés során a magyar diákok idegenvezetésével megtekintettük az Andrássy utat, a Hősök terét és a Vajdahunyad várat. Az Állatkertben a gyerekek egy kincsvadászaton vettek részt, a feladatlapon érdekes kérdésekre keresték a válaszokat. Minden csoport kiválóan teljesítette a kihívást. Az Állatkert Barlang éttermében ebédeltünk. Kora délután az Eötvös 10 dísztermében a Terézvárosi Önkormányzat részéről Mijazaki Jun, a humán ügyekért felelős alpolgármester és Pozsonyi Veronika sportért és kultúráért felelős ügyintéző fogadott bennünket. Beszédet mondott Mijazaki Jun, Samuelsné Balla Leila angol munkaközösségvezető, Zorka Bebić Tokić horvát tanár és két diák, Béky Ezra és Eva Pustahija. Az alpolgármester átadta az önkormányzat ajándékait a vendégeknek. A fogadást követően pazar vendéglátásban volt részünk. A délután további részét egy interaktív kiállításon, az Illúziók Múzeumában töltöttük.

6. nap: Visegrád, Szentendre

Reggel a csoport elindult Visegrádra, ahol megtekintettük a Királyi Palotát, és az idegenvezetőktől sok érdekességet tudtunk meg a palota történetéről. Ebédre visszatértünk a táborba. A délutánt Szentendrén töltöttük, ahol a gyerekek csoportokban kincsvadászaton vettek részt. Vacsora után mindenki nagy izgalommal készülődött a búcsúestre. Értékeltük a csoportok egész heti munkáját, átadtuk az okleveleket és az egymásnak szánt ajándékokat. A magyar csoport előadta az angol estre készülő műsorszámukat, és megtanították az Abba együttes Waterloo című dalára készült koreográfiát a horvát diákoknak. Az estét zenés-táncos mulatság követte.

7. nap: zadari diákok búcsúztatása

Reggeli után a horvát diákok elbúcsúztak, majd elindultak Zadarba. Mi is buszra szálltunk, és elindultunk Budapestre.

A magyarországi program teljes költségét Terézváros önkormányzata állta. Köszönjük a támogatást.

A fényképek ide kattintva tekinthetők meg.


HORVÁT-MAGYAR CHAT TÁBOR

ZADAR 2023. szeptember 18-24.

Ebben az évben iskolánk 7. és 8. évfolyamos diákjai, illetve 3 pedagógus vett részt a hagyományosnak tekinthető angol nyelvi táborban. A 21 terézvárosi és 22 zadari diákot összesen 6 tanár kísérte. Sajnos utolsó pillanatban kiderült, hogy egy terézvárosi diák betegség miatt nem utazhat velünk.
A tábor célja többrétű: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása az ottani gyerekekkel, az angol mint közvetítő nyelv használata az egymás közötti kommunikáció során, ezzel is segítve tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését. Sok diák számára ez volt az első alkalom, hogy az iskolában megszerzett tudásukat a való életben kamatoztassák.

1. nap: utazás Budapestről Zadarba

Kora reggel indultunk az iskola elől. Idén először megtapasztaltuk, hogy a két ország között megszűnt a határellenőrzés. Így az utazás mindössze néhány órát vett igénybe. A szálláson a horvát gyerekek és tanáraik szeretettel fogadtak bennünket, majd a szobák elfoglalása után közös vacsorán vettünk részt. Az esti órákban kialakítottuk a horvát-magyar csoportokat. Az ismerkedés egy társasjáték segítségével zajlott, amelyben különböző témák alapján a játék végére kiderült a gyerekek közös érdeklődési köre.

2. nap: Iskolalátogatás

Reggeli után ellátogattunk a horvát gyerekek általános iskolájába, amely kellemes környezetben, a tengerparton helyezkedik el. A megérkezésünk után a csoportok kézműves és természettudományos foglalkozásokon vettek részt. Amíg a gyerekek fele levendulababát készített, addig a többiek a tengerparton vízvizsgálati módszerekkel ismerkedtek, majd a csoportok cseréltek. Az igazgatónő szívélyesen fogadta a magyar tanárokat az irodájában. Ebéd előtt még jutott egy kis idő tengerparti strandolásra. Az ebédlőben finom ebéddel vártak bennünket. Délután a zadari diákok egy kincsvadászat keretében mutatták be iskolájukat.

3. nap: Kirándulás Nin városába

Délelőtt elutaztunk Nin városába. A Sómúzeumban a tengervíz lepárlásának fázisait ismerhettük meg. Majd a közeli tengerpartra sétáltunk, ahol a gyerekek Nin városának egyik legszebb strandján fürödhettek. Ezután besétáltunk az óvárosba, amely a Világörökség részét képezi. Megtekintettük a nevezetességeket. A világ legkisebb templomában a terézvárosi diákok elénekelték iskolánk indulóját és a Tavaszi szél vizet áraszt című népdalt. Egy tanulónk egy ukrán dalt is előadott. Ezután meghallgattunk egy szép horvát dalt. Ebédre visszatértünk a szállásra, majd rövid pihenő után egy interaktív foglalkozáson vettek részt a diákok, melyet a zadari tanárok tartottak. Az elkészült alkotásokból rögtönzött kiállítás készült az ebédlőben. Vacsora után, lefekvésig a gyerekek szabadon játszhattak.

4. nap: Városnézés Zadarban

Reggeli után Zadar óvárosában megtekintettük az Üvegmúzeumot, ahol megismertük az üvegkészítés folyamatát és a kétezer évvel ezelőtt készült üvegtárgyakat. Később a Városházán az oktatási osztály vezetője és munkatársai, illetve a nemzetközi kapcsolatokért felelős tisztségviselő, valamint testvériskolánk igazgatónője fogadták a CHAT projekt összes diákját és tanáraikat. Beszédek hangzottak el a tanárok és az önként jelentkező diákok részéről. A vendéglátók ajándékkal kedveskedtek mind a felnőtteknek, mind a gyerekeknek. Mi is átadtuk a Terézvárosi Önkormányzat által küldött ajándékokat. Az önkormányzati képviselőkkel közös ebédünket az iskolában fogyasztottuk el. Ezután a Régészeti Múzeum kiállítását tekintettük meg. Az idegenvezetés után a gyerekek megadott szempontok alapján, csoportokban feladatlapot oldottak meg.

5. nap: Kirándulás Vrana-tavi Nemzeti Parkba

Reggeli után busszal elutaztunk a nemzeti park területére, ahol az idegenvezetők angol nyelven kalauzoltak minket végig a vízi tanösvényen. A madarak viselkedését a gyerekek távcsövön keresztül is tanulmányozhatták. Újra buszra szálltunk, és elutaztunk a Kamenjak kilátóhoz, ahol lélegzetelállító panoráma tárult elénk. A Maškovića Han nevű étteremben finom ebéd várt bennünket. Visszatérve Zadarba a gyerekek csoportokban egy kincsvadászaton vettek részt. Vacsora után négy tanuló születésnapját ünnepeltük. Ez egyben a búcsúestünk is volt, melyen a gyerekek átadták egymásnak ajándékaikat.

6. nap: A hét lezárása

A délelőttöt a szálláson töltöttük. A gyerekek rendet raktak, becsomagoltak. Ebédre a horvát gyerekek csatlakoztak hozzánk. A délutáni workshop keretében a horvát és a magyar nyelv hasonló hangzású és jelentésű szavait hasonlították össze a gyerekek. A zadari tanárok értékelték a csoportok egész heti munkáját, amelyet oklevéllel jutalmaztak. Ezután együtt sétáltunk a partra. Azzal a reménnyel búcsúztunk el egymástól, hogy jövő év májusában újra találkozunk Dunabogdányban.

7. nap: Hazautazás

Miután megreggelizett a csoport, hazaindultunk. Ismeretségek, barátságok születtek ez alatt az egy hét alatt.

A tanulók nemcsak élményekkel gazdagodtak, hanem nyelvi készségeik is fejlődtek, kommunikációjuk során magabiztosabbá váltak. A programok és a foglalkozások egész héten angol nyelven folytak, és a nap történéseiről a gyerekek angolul vezettek naplót.

Köszönetünket fejezzük ki Zadar városának a szívélyes vendéglátásért és a színes programokért.
Köszönjük továbbá Terézváros Önkormányzatának, hogy lehetővé tette a projekt megvalósulását, hiszen az út minden költségét az önkormányzat viselte.

A fényképek ide kattintva tekinthetők meg.


Horvát-magyar CHAT-projekt

2023. május 15-21.

2022. szeptemberi látogatásunkat viszonozva idén májusban mi láttuk vendégül a zadari diákokat. A gyerekek a tanév során tartották egymással a kapcsolatot, és alig várták, hogy viszontlássák horvát barátaikat. Ezúttal is 22 terézvárosi és 22 zadari diák vett részt a projektben 6 tanár kíséretében.

A tábor célja többrétű: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása egymással, az angol mint közvetítő nyelv használata az egymás közötti kommunikáció során, ezzel is segítve tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését. A horvát diákok számára ez volt az első alkalom, hogy ellátogattak Magyarországra.



A fényképek ide kattintva tekinthetők meg.

A program megvalósulásáért köszönetet mondunk Terézváros önkormányzatának, amely mind a szeptemberi zadari látogatás, mind a mostani dunabogdányi program összes költségét vállalta, továbbá a magyarországi gazdag programot megszervezte.


CHAT – horvát-magyar cserediák program

2023. május 15-21.

Megérkeztek a cserediák program keretében a zadari diákok és tanáraik Budapestre, pontosabban Dunabogdányba, ugyanis ezt a hetet ott töltik együtt a horvát és a magyar gyerekek. Természetesen számtalan érdekes programon vesznek majd részt, melyekről a későbbiekben beszámolunk. Május 16-án délután látogatást tettek iskolánkba is, ahol egy kis ünnepség keretében köszöntötte a résztvevőket Miyazaki Jun alpolgármester úr, valamint átadta az önkormányzat ajándékait is. A diákok és a pedagógusok pedig köszönetet mondtak a program megszervezéséért és anyagi támogatásáért Terézváros önkormányzatának. A programról Terézváros önkormányzata honlapján is olvashatnak a linkre kattintva:
https://terezvaros.hu/hirek/a-kozos-nyelv-az-angol


HORVÁT-MAGYAR CHAT TÁBOR

ZADAR 2022. szeptember 12-18.

A koronavírus-járvány miatt, két év kihagyást követően újraindítottuk a 2015/16. tanévben megkezdett cserediák programunkat testvérvárosunk, Zadar Krune Krstića Általános Iskolájával.

Ebben az évben iskolánk 7. és 8. évfolyamos diákjai, illetve 3 pedagógus vett részt a hagyományosnak tekinthető angol nyelvi táborban Zadarban. A 22 terézvárosi és 22 zadari diákot összesen 6 tanár kísérte.

A tábor célja többrétű: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása az ottani gyerekekkel, az angol mint közvetítő nyelv használata az egymás közötti kommunikáció során, ezzel is segítve tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését. Sok diák számára ez volt az első alkalom, hogy az iskolában megszerzett tudásukat a való életben kamatoztassák.

Az előző évek tapasztalata alapján a szeptemberi és májusi időpontokat felcserélve, először a magyar diákok utaztak Horvátországba, majd májusban mi fogjuk vendégül látni Dunabogdányban a horvát gyerekeket.




A tanulók nemcsak élményekkel gazdagodtak, hanem nyelvi készségeik is fejlődtek, kommunikációjuk során magabiztosabbá váltak. A programok és a foglalkozások egész héten angol nyelven folytak, és a nap történéseiről a gyerekek angolul vezettek naplót.

Köszönetünket fejezzük ki Zadar városának a szívélyes vendéglátásért és a színes programokért.
Köszönjük továbbá Terézváros Önkormányzatának, hogy lehetővé tette a projekt folytatását.

A fényképek ide kattintva tekinthetők meg.


Dunabogdány

2019. szeptember 23-27.

Testvériskolai  "Chat" program: Zadar - Terézváros

22 horvát és 22 magyar diák, valamint tanáraik részvételével zajlott az idén már negyedszer megszervezett testvériskolai program, melyet Terézváros Önkormányzata finanszírozott a résztvevőknek. A vendég diákok Horvátországból, Zadar városából érkeztek. Ez a tengerparti város Terézváros testvérvárosa. A hetedik évfolyamos gyerekek a Dunabogdányi Gyermeküdülőben tölthettek együtt egy vidám hetet a horvát vendégekkel. A cserediák program célja a nyelvgyakorlás, valamint a testvérváros és ezen keresztül a másik ország kultúrájának, történelmének kölcsönös megismerése.



Zadar

2019. május 5-10.

Idén harmadszor vettek részt 7-8. osztályos diákjaink abban a testvérvárosi programban, mely a horvátországi Zadar egy általános iskolájának diákjaival, Terézváros Önkormányzatának támogatásával valósult meg. A szeptemberi dunabogdányi angol tábor után májusban a magyar gyerekek vendégeskedtek Zadarban.



Horvát-magyar „CHAT” tábor, Dunabogdány

2018. szeptember 24-30.


Idén harmadik alkalommal került megrendezésre a horvát-magyar angol nyelvi tábor, azaz a CHAT.
Terézváros Önkormányzata a dunabogdányi gyermeküdülőben látta vendégül a horvátországi testvérvárosból, Zadarból érkező diákokat és kísérőiket. Iskolánk 7. és 8. évfolyamos diákjai és három pedagógus vett részt a hagyományosnak tekinthető angol nyelvi táborban, a zadari vendégekkel együtt. Összesen 44 tanuló és 6 pedagógus töltött el egy hetet a táborban.
A két város közötti testvérkapcsolat lehetőségét kiaknázva jött létre ez a tábor a két iskola együttműködésével, melynek célja, hogy a gyerekek megismerjék egymás országát és kultúráját. A diákok a mindennapi kommunikáció során az angolt közvetítő nyelvként használják, ezzel is segítve nyelvi kompetenciáik fejlődését.
Idén az eddigiektől eltérően diákjaink angol nyelvű idegenvezetéssel is készültek, és mini blogot kellett vezetniük.


Horvát-magyar angol nyelvi tábor, Zadar

2018. április 23-28.

2018. április 23-28. között iskolánk 21 hetedik és nyolcadik évfolyamos angol két tannyelvűs diákja és három tanár látogat el a horvátországi Zadarba egyhetes cserediák programra, mely a VI. kerületi Önkormányzat támogatásával jön létre idén második alkalommal.


Horvát-magyar angol nyelvi tábor, Dunabogdány

2017. szeptember 18-24.

Egy héten keresztül a dunabogdányi gyermeküdülőben látja vendégül Terézváros Önkormányzata a horvátországi Zadar városából érkező diákokat és kísérőiket, valamint iskolánk 6-8. évfolyamos diákjainak egy csoportját és három pedagógusát.


Zadar

2017. május 15-21.

2017. május 15-21. között iskolánk 22 hetedik és nyolcadik évfolyamos angol kéttannyelvűs diákja látogatott el a horvátországi Zadarba egyhetes cserediák programra, mely a VI. kerületi Önkormányzat támogatásával jöhetett létre.

Beszámoló megtekintése (PDF)
Fotók megtekintése



Horvát-magyar „CHAT” tábor Dunabogdányban

2016. szeptember 19-25.

Felejthetetlen hat napot töltöttünk el a kerület dunabogdányi gyermeküdülőjében mi, 44 gyerek és 6 tanár.
A tábor különleges voltát az adta, hogy a gyerekek fele - 22 tanuló és 3 kísérő tanár - egy horvát iskolából érkezett, Zadar városából.
Terézváros 2015-ben létesített testvérvárosi kapcsolatot a horvát tengerparti várossal, Zadarral. E kapcsolat keretében valósult meg a két iskola közötti együttműködés.
A tábor célja többrétű volt: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása az ottani gyerekekkel és nem utolsósorban az angol mint közvetítő nyelv használata a mindennapos kommunikáció során. Ez utóbbi elősegítette tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését úgy, hogy közvetlenül a való életben használhatták a nyelvet.